fredag den 18. januar 2013

Portobello og squash med oksekødsfyld

Her er atter en nem palæo 2.0 ret. Det er min måde at få de forskellige grøntsager i køleskabet brugt. En af mine ynglingsrodfrugter er rødbede, som jeg synes var en godt tilbehør til denne ret.

Portobello og squash med oksekødsfyld
2 Personer


300 g. Rødbeder
Lidt Timian
6 Portobello Svampe
1 Squash
1 tsk. Olie
100 g. Hakket Oksekød
1/2 Løg
1 tsk. Soya
1 spsk. Vand
Lidt Spidskommen
Salt og Peber

Tænd ovnen på varmluft på 180 grader. Skræl rødbeder og skær dem i mindre stykker og tilsæt lidt salt og lidt timian eller oregano. Skæl squash i i mindre stykker og udhul den næsten. Tag det inderste af svampen ud. Sæt rødbeder ind i ovnen på en rist med bagepapir. Brun det hakkede oksekød i lidt olie og tilsæt løg, soya, vand og krydderier. Lidt det simre i 5 min og smag til. Fyld squash og svampene med oksekødsfyldet og sæt det ind i ovnen ved siden af rødbederne. Her skal det have ca. 20 min.

2 kommentarer:

  1. Uhm, lækkert - elsker at fylde oksekød i diverse former for grønt. Særligt i aubergine, og særligt hvis man gratinere kødet inden det ryger i ovnen (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ja, ville også have gratineret kødet egentlig, men havde lige set mig for at undgå så vidt mulig madspild og ost var desværre ikke en del af køleskabet. Men absolut en god mulighed :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...