søndag den 19. maj 2013

Rabarbertærte

Så er der rababer igen i mine forældres have, så det gad mig lyst til at lave rabarbertærte. Glæder mig til den dag hvor jeg selv kan have alt det lækre som haven kan give til madlavningen.

Rabarbertærte
6 personer

550 g. Rabarber
65 g. Sukker

Lidt vand
150 g. Margarine
2 Æggeblommer
125 g. Sukker
260 g. Hvedemel
1 tsk. Bagepulver

2 Æggehvider
100 g. Makroner

Dejen æltes sammen og stilles koldt i ca. 1 time.
Rabarberne skæres i mindre stykker og koges med sukker og lidt vand. Æggehviderne piskes stive og derefter vendes makronerne i. 2/3 del af dejen ligges i tærteformen. Æggehvidemassen fordeles og derefter rabarberkompotten. Resten af dejen rulles ud og ligges i et fletværk over. Bages 30 min. ved 200 grader i alm. ovn midt i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...