torsdag den 13. september 2012

Kyskager

En stor forskel på købe og lav-selv er kyskager vil jeg mene! Har aldrig været ret vild med de købte kyskager, men i dag stod jeg med æggehvider til overs efter at have brugt æggeblommerne og så kan man jo ligeså godt udnytte alt og mine forældre elsker hvis de lige kan få et par stykker af dem :-)


Kyskager

36 stk.


3 Æggehvider
150 g. Sukker
1 tsk. Vaniliesukker
Evt. Frugtfarve

Pisk æggehvider i omkring 12 min og derefter tilsæt lidt sukker i af gangen. Tænd ovnen på 100 grader. Fordel det i en frysepose/sprøjtepose og evt. tilsæt frugtfarve ned af kanterne for at få en blandet effekt.
Bages midt i ovnen ved 100 grader i 1 time og 45 min i alm. ovn. Husk ikke at kigge til dem ret lang tid før ellers knækker de sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...